avatar Ten blog rowerowy prowadzi nosor z miasteczka Gdańsk. Mam przejechane 43176.43 kilometrów w tym 66.20 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 19.99 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy nosor.bikestats.pl

• Sprzęt Aard

Kwarantanna o ograniczenie dotyczące wychodzenia z domu

Sobota, 11 kwietnia 2020 · dodano: 11.04.2020 | Komentarze 0

Jak stanowi art. 228 Konstytucji RP – ograniczenie wolności i praw człowieka i obywatela mogą być ustanowione tylko w czasie obowiązywania jednego ze stanów nadzwyczajnych, który może zostać wprowadzony tylko na podstawie ustawy, w drodze rozporządzenia podanego do wiadomości publicznej. Do tej pory nie odważono się wprowadzić stanu nadzwyczajnego, (przyp. są trzy stany nadzwyczajne (1) wojenny, (2) wyjątkowy, (3) klęski żywiołowej), a wprowadzenie stanu epidemii na terenie RP nie jest jednym z tych stanów i nie może być podstawą do ograniczania naszych praw i wolności.

Jeśli otrzymasz mandat możesz:
1. Wnioskować do Sądu w trybie art. 101 kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia o uchylenie przyjętego mandatu karnego – z powodu nałożenia grzywny za czyn niebędący czynem zabronionym jako wykroczenie, ponieważ ustawa z 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi, na mocy której Minister Zdrowia wprowadził ograniczenia, nie daje ku temu podstaw.
2. Wnioskować o uniewinnienie, jeśli wskutek odmówienia przyjęcia przez nas mandatu Policja złoży do Sądu wniosek o ukaranie.

Dodatkowo w trakcie zatrzymania możesz zacytować: