avatar Ten blog rowerowy prowadzi nosor z miasteczka Gdańsk. Mam przejechane 43176.43 kilometrów w tym 66.20 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 19.99 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy nosor.bikestats.pl

• Sprzęt Kross Evado 1.2 2010

Kaszubskie Oko - Gniewino

Czwartek, 16 maja 2013 · dodano: 16.05.2013 | Komentarze 0

Las przed WejherowemPodstawa wieży widziana z góry

Dzisiaj wybrałem się na wycieczkę do Gniewina by wejść na punkt widokowy o nazwie Kaszubskie Oko. Pogoda dopisała, powiedziałbym, że była wręcz idealna. Po dotarciu zostałem pozytywnie zaskoczony, ponieważ prócz wieży znajduje się tam bar, jak żywe odwzorowane dinozaury oraz kilka innych ciekawych rzeczy. Wewnątrz wejścia na wieżę widokową można kupić sobie pamiątkę oraz zapoznać się z historią miejscowości i dowiedzieć się jak funkcjonuje elektrownia szczytowo-pompowa, która znajduje się obok.
Kaszubskie OkoJa na Kaszubskim OkuZiomek w Gniewinie

Kompleks Turystyczno-Rekreacyjny „Kaszubskie Oko” otwarty w 2006 roku zaprojektowano w formie oka, którego źrenicą jest wieża widokowa. Główną atrakcją jest wieża wysokości 44 metrów, w kształcie klepsydry. Platforma widokowa znajduje się na wysokości 150 metrów nad poziomem morza. Można z niej podziwiać widok na górny zbiornik elektrowni szczytowo-pompowej, jezioro Żarnowieckie, a także farmę wiatrową.

Widok z Kaszubskiego oka
Widok z Kaszubskiego Oka

Triceratops w Gniewinie
T-rex w Gniewinie
Widok z wieży widokowej - Kaszubskie oko 12
Widok z wieży widokowej - Kaszubskie oko 8
Elektrownia wodna tuż obok wieży widokowej: