avatar Ten blog rowerowy prowadzi nosor z miasteczka Gdańsk. Mam przejechane 43176.43 kilometrów w tym 66.20 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 19.99 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy nosor.bikestats.pl

• Sprzęt Aard

Serwis i przejażdżka po Gdańsku

Niedziela, 5 kwietnia 2020 · dodano: 05.04.2020 | Komentarze 0

Drugi dzień serwisowania roweru za mną. Wymieniłem:

• kasetę,
  • łańcuch,
  • środkową zębatkę korby,
  • wyczyściłem obie piasty,
  • wymieniłem przednią tarczę hamulca,
  • wyregulowałem przednią przerzutkę,
  • zamontowałem nowe klocki hamulcowe z tyłu.

Rower jeździ jak nowy, albo jeszcze lepiej. Wspaniałe uczucie, gdy nic nie pstryka, pyka i płynnie wszystko się zmienia ;-) Nowy układ napędowy to szansa, by spróbować nowego sposobu na zwiększenie żywotności kasety tj. jazda na kilka łańcuchów. Tak gdzieś wyczytałem, że posiadanie np. 3 łańcuchów i wymiana jednego na kolejny po przejechaniu 500 - 1000 km ma w zdecydowanie wydłużyć żywotność kasety, kołek przerzutki i pewnie zębatek korby. Bardzo zainteresowała mnie ta taktyka i zamierzam sobie to sprawdzić. Nowe dwa łańcuchy ze spinkami już zamówione, a zmieniać łańcuch zamierzam po 600-700 km. Na poprzednim układzie przejechałem ok 5500 km. Stosując taktykę na kilka łańcuchów powinienem w sumie wyjeździć znacznie więcej, nim kaseta powie dość. Głównym założeniem stosowania tego sposobu jest to, że kaseta niszczy się od rozciągniętego łańcucha. 3 łańcuchy to trzykrotnie dłuższy czas, gdy się wszystkie wydłużą, a (dosyć) częsta wymiana ma sprawić, że przeskok z jednego łańcucha na drugi będzie nieodczuwalny.Po serwisie wypad na miasto. Piękna pogoda, więc skusiłem się na dodatkowe 10 km więcej i chyba tak już zostanie.